keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Ajatuksen virtaa

18.12 Joulukalenteri

Joulukiireet alkavat painaa minullekin päälle, vaikkne olekaan mikään stressaajaluonne, elämää eläen, päivän, toisen kerrallaan omalla painollaan menen eteenpäin.
Meinasi tulla  tuskanahdistus mitä kirjoitan tänään.. Onneksi oivallus iski jälleen ja auttoi.

Olen aika rutinoitunut ihminen nykyisin, ja on vaikea ajatella suuria muutoksia. Niitä en vaan halua enää. Ennen elämä vei  minne sattui ja miten sattui.. Nykyisin sellainen elämä koettelisi omia mukavuusrajojani paljonkin, mistä en oikeastaan nykyisin tingi enää ollenkaan. Tämä varmaan  itsetunnon ja iänä tuomaa varmuutta, että tiedän mikä on minun juttuni ja mikä ei. Minua voisi pitää joku ihminen hankalanakin..
Elän vain kuin minusta tuntuu, minkä koen ettei loukkaa minua tai mikä tuntuu oikealta.

Tämän nykyisen varmuuteni myötä olen myös huomannut jonkinlaista turtumista  elämään, jokainen päivä suht. samanlainen, ei suuria yllätyksiä (onneksi enää) ja tietynlainen perusturvallisuus (mikä on kuopukselleni tärkeää) alkaa vähän puuduttamaan. Päätinkin tänään ylittää omia  mukavuusrajojani ja yltää asioihin jotka ovat minulle uusia. Kokeilla, oppia ja saada kokemusta.

Otin uuden reitin käyttööni mihin aiemmin olin tottunut, kun menin tyttärelleni tekemään ruokaa ( hän niin kiireinen työnsä puolesta ettei ehdi) menin eri bussilla ja kävelin uutta reittiä. Päätin oppia uuden asian joka päivä. Tänään opettelen olemaan järjestelmällisempi, huolellisempi ja tarkkaavaisempi. Olen  perusluonteeltani kuitenkin boheemi, joten tämä itsenylittäminen onkin varsinainen haaste. Sain kuitenkin tytölleni siivottua siistin pikuisen kodin, halittua hänen kissojaan ja tehtyä hänelle ruokaa.. Jäljelle jäi hyvä mieli ja into  tehdä lisää kaikkea kivaa muillekin.. En vaan tiedä kelle tarjoutuisin apuriksi ;)

Tänään aion opetella lukemaan ajatuksella yhtä kirjaa filosofiasta, että jaksaisin ja olisin kärsivällinen. Oppisin myös yhden uuden ruoan reseptin teon. Näin Jouluna sitä haluaa vähän uusiutua niin konkreettisimmin se onnistuu minulta ainakin  ihan   uuden  reseptin oppimisen myötä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti