sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Pinaattiohukaiset

Olen varmaan jo aiemminkin maininnut että meillä pidetään pinaatista. Tänään päätin tehdä lounaaksi pinaattiohukaisia. Minulla ei valitettavasti ole hienoa lettupannua,  sellaista jolla tehdään niitä pikkuisia lettusia. Se pitää laittaa hankintalistalle.
Tämä ohje on  neljälle suurelle ohukaiselle.  Mitat ovat noin mittoja, koska  katson että taikina oon silmämääräisesti vähän  sakeahkoa, mutta juoksevaa, toimii minulle.

n. 3-4 dl jauhoja
n. 4-5dl maitoa
2 kanamunaa
n. 2 dl pinaattia pakastettuna. Muista valuttaa/puristaa sulamisvesi pois.
hivenen suolaa, ja sokeria.
Öljyä loraus

Kannattaa sekoittaa ensin jauhoihin suola ja mausteet, sitten vatkaten maito hitaasti kaataen, ettei tule paakkuja. Vatkaa tasaiseksi ja lisää munat vatkaten, sekä lopuksi sekoita sulanut pinaatti sekaan.
Anna turvota n. 10 min. ja  paista rapeiksi ohukaisiksi ja nauti puolukoiden tai puolukkahillon kanssa. Uskoisin että feta juusto sopii myös lisukkeeksi.


2 kommenttia:

  1. Meillä juuri tänään syötiin pinaattilettuja :) Hyvä ja edullinen ruoka!

    VastaaPoista
  2. Jep, olen havainnut hyväksi pakastepinaatiksi Lidlin pakastepinaatin. On edullinen tuote, ja siinä on mukavan suuret ne pinaatinlehdet, kun tuote on sulanut.

    VastaaPoista