perjantai 21. maaliskuuta 2014

Oman elämäni TÄHTI

Tässä postauksessa ei muuta tähteä ole kuin itse. Minä Itse.
En ole mikään itsekekskeinen tyyppi, vaan enemmänkin  itsensä uhraaja tyyppi. Ajattelen, toimin aina muiden eteen ensin. Lapset, eläimet, ja muut ihmiset. Sitten vasta minä... perässä kulkijana.
Nyt jo onneksi paremmalla tavalla kuin ennen. Aikaisemmin. jo muinaisessa ajassa ;) en arvostanut itseäni ihmisenä, naisena jne.. siksi keräsin ympärilleni ihmissuhteita jotka "koulivat" minusta vahvemman, sen mikä nyt olen, ja siltikin... on vielä vaikeaa  ottaa itseäni huomioon tarpeeksi. Onneksi olen oppinut katsomaan itseäni rakastavasti ja ymmärrän paremmin itseäni.  On helppoa olla rehellinen itselleen  - nykyisin. suurin haaste siinä ole  totuuden myöntäminen, joskus jopa karvaankin, että Minä EN ole täydellinen.
Vaikka olenkin - juuri näin.




Olen huomannut voivani paremmin ja jaksan paremmin, olen tyynempi lasteni kanssa, vaikka ne välillä tekevät minut hulluksi omilla ihanilla persoonillaan. Olemme jokainen omanlaisemme, ja toivottavasti opimme näkemään itsemme HELMENÄ jota on syytä varjella huonoilta ihmissuhteilta.
Tässä muutama helppo keino hoitaa itseään..


Huolehdi itsestäsi 12 askeleella

1. Jos koet ahdistusta tai huonoa tunnetta, älä tee sitä.

2. Puhu vain mitä "todella " tarkoitat.

3. Älä elä "miellyttääksesi" toisia.

4. Luota vaistoihisi.

5. Älä puhu koskaan negatiivisesti itsestäsi.

6. Älä hylkää unelmiasi - koskaan.

7. Älä pelkää sanoa EI.

8. Älä pelkää sanoa KYLLÄ.

9. Ole lempeä itsellesi.

10. Päästä irti asioista joita et pysty hallitsemaan.

11.Pysy irti negatiivisuudesta ja draamoista.

12. RAKASTA.

Otetaan aikaa  myös itsellemme ja opetellaan rehellisiksi itseämmekin kohtaan.


2 kommenttia: