keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Kun kutisee... Mein Kampf!

Minulla on Atopia. Se on ollut jo lapsuudesta saakka. Ilmennyt eri tavoin, eri paikoissa, koskaan ennen se ei ole saanut huomiotani, ennenkuin nyt. Viimeiset puoli vuotta olen sen kanssa taistellut.
Nyt siitä on kehittynyt krooninen pahempi ihottuma.
Olen kokeillut vaikka ja mitä rasvaa, ja tippaa siihen.  Apteekin voiteilla olen apua jonkin verran saanut, mutta se tulee ihan järjettömän kalliiksi, ja iho on koko ajan kovissa kemikaaleissa.
Allergia on PxxxA JUTTU. Se hallitsee elämää, kunnes sen kanssa oppii elämään, ja saa taas elämänsä jonkinlaiseen hallintaan. Sosiaaliset kanssakäymiset ovat ihan poissuljettu asia.. Kaupassa käyn, en oikeastaan muuta.
Tyttäreni antoi minulle jouluna  yhden parhaimmista lahjoista ikinä. Itse tehdyn kuorintavoiteen.
Se ehti jo loppumaan, joten tein itse lisää.
Samalla löysin paljon kehutun Kookosöljyn, hitaasti nämä löydöt minulla tapahtuu :)
Kotikosmetiikkaa olen kyllä jo pienenä tyttönäkin harrastanut, se taito on jäänyt nyt vaan elämän kautta hieman unholaan. Nyt siihen on palattava, koska se on miltei ainoa, mikä auttaa.



Tässä siis ohje, kuorintavoiteeseen ja lisää tulee kokeilujen myötä..


Kookosöljysokerikuorinta


Tarvitset:

Pari tiiviskantista lasipurkkia (muista desinfioida)

200g Luomukookosöljyä
2 dl hienoa sokeria
2 rkl hunajaa
5 tippaa  aromaattista öljyä, sitruuna, laventeli, ruusu, rosmariini. Nämä sopivat kaikki, mutta käytä vain yhtä näistä tai lisää kuorinta aineeseen aitoa vaniljaa , tai kanelia hieman. Jos laitat tuoretta inkivääriä, käytä se raasteena ja vain vähän. n. vajaa tl. sillä se kiihdyttää verenkiertoa. Käytä n. kerran viikossa.

Sekoita ainekset pehmeäksi seokseksi. Laita varovasti purkkeihin ja sulje kansi.




Ylellisiä ihonhoitohetkiä!




3 kommenttia:

  1. Ootko kokeillut homeopatiaa? Suosittelen!
    Itse tein myös tota kuorintavoidetta äidillenija itselle jouluksi ja toista satsia mihin ripautin piparminttua tuoksia tuomaan :)
    Meillä käytetään kookosöljyä ruuanlaitossa, vartalolla ja hiuksissa.

    VastaaPoista
  2. HOmeopatia ei tähän vaivaan auta...

    VastaaPoista