torstai 10. elokuuta 2017

Itsehoitoahaaste






30 päivän Itsehoitohaaste! = Scale it simple 30 days













Jokaiselle päivälle yksi päämäärä/tavoite, vain itsellesi.
Postaa Instagramiin tai twitteriin tai tänne oma kuvasi, päivittäin, mitä olet tehnyt! #scaleitsimple30days
#30päivänitsehoitohaaste
 

Jokainen meistä ansaitsee tämän! Aloita jo tänään!

1.Mene luontoon, istu kivellä tai maassa, nauti tuoksuista.

2.Luo itsellesi lista,, paikat, joissa haluat käydä pitkällä tähtäimellä, tai asiat, joita haluat tehdä joskus,h tämä lista on yvä perustua unelmiisi..

3.Meditoi! Netissä on useita meditaatio ohjeita. Valitse mieluisesi!

4.Lue! Poikkea kirjastoon tai kirjakauppaan ja hanki mieluisaa lukemista, tai lue oma lempikirjasi uudestaan.

5.Nauti kupillinen hyvää teetä tai kahvia, juo se tietäen, että olet sen ansainnut!

6. Sammuta tietokone, televisio, kuuntele mieluisaa musiikkia, laita vaikka nupit kaakkoon. Tämä on sinun hetkesi!

7.Ota yhteys vanhaan ystävään, anna aikaa hänelle.

8.Mene treffeille itsesi kanssa, vaikka leffaan, kahville, tai syömään, ihan mitä Sinä itse haluat. Olet sen ansainnut!

9.Tee kiitollisuuslistä, ihan mihin vain haluat sen kirjoittaa, puhelimeesi, paperille, muistikirjaan tai kalenteriin.. Esim. Olen kiitollinen aamukahvista!

10.Ota pienet torkut, 15-20 min. riittää. Tunnista miten hyvältä ne tuntuvat, älä syyllistä itseäsi.

11.Hoida itseäsi, jalkakylpy, kasvonaamio, tai ihonkuorinta, nauti ilman syyllisyyttä. Tämä on Sinun aikasi!

12.Tee tavoitelista mitä pitää arjessa tehdä, kyse ihan jokapäiväisistä asioista. Esim. osta bussilippu, käy kaupassa, mene lenkille jne..

13.Raivaa roskat ja roinat juuri tänään!

14.Valmista itsellesi ihanaa ruokaa, juuri mieleistäsi. Nauti siitä hyvillä mielin. Sinä olet ansainnut sen!

15.Ota aikaa joogalle. You Tubessa on hyviä perusjooga ohjeita. Ehkäpä innostut..


16.Irrota itsesi sosiaalisesta mediasta, paitsi kun lisäät kuvan haasteestasi.

17.Katso uudelleen lempi leffasi, paina mieleen parhaimmat kohdat, lauseet tai tunnelma. Jää siihen asiaan hetkeksi elokuvan jälkeen.. Nauti tunteesta.

18.Ole luova, tee jotain konkreettista käsilläsi. Mieluiten käsitöitä, askartelua tai maalaa.

19.Pidä leivontapäivä. Leivontaterapia on vain hyvästä.. Jos et itse syö leipomaasi, vie se vaikka naapurille.

20.Nukahda luonnonääniiin. Nuku ikkuna auki, tai anna luonnonäänien kuulua musiikkilaitteestasi, kun käyt nukkumaan..

21.Lahjoita, tai tee vapaaehtoistyötä. Auta!

22.Pukeudu parhaimpiisi, vaikka vain hetkeksi.

23.Istuta jotakin, siemen, kukka tai kasvi ruukkuun.

24.Puhdista kehoasi syömällä terveellisesti tänään. Voit vaikka paastota tai nauti smoothiet.

25.Tee aarrekarttasi.


26.Mene extra aikaisin nukkumaan.

27.Pidä muistohetki, katsele vanhoja valokuvia, lue vanhoja päiväkirjoja, muistele ja kiitä.


28.Kirjoita asiat joita rakastat itsessäsi, jopa nekin joista et niin välitä ja ala rakastaa niitäkin!

29.Tee budjetti. päämääränä säästää rahaa itsellesi esim. kasvohoito tai kampaaja. Mieti mistä vielä voisit tinkiä, ja laita ylimääräinen jatkossa säästöön ihan vian itseäsi varten.

30.Liiku, mene rannalle tai luontoon kävelemään. Tai tee iltakävely kaupungilla.

Muista ottaa jokaisesta päivästäsi kuva, ja haasta muutkin tähän kivaan haasteeseen <3

3 kommenttia:

  1. Voi, minä olen mukana! Tämä on tosi ihana haaste! Nyt pitää vain miettiä mitä kautta tähän osallistun :-)

    VastaaPoista
  2. Siis onko tarkoitus että joka päivä tehdään yksi juttu listan mukaan? Ja kuvataan se? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin!, voit laittaa tään haasteen jakoon, esim. facebookiin, tai instagramiin, tai jos sinulla on twitter tili.. Taitaa Pinterestissäkin olla tämä haaste..

      Poista